W nawiązaniu do regulaminu zakupów prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym opisem dotyczący zwrotów, wymian, reklamacji
§ 1
REKLAMACJA PRODUKTU
1. Klient ma prawo do reklamacji zakupionych produktów w terminie do 3 dni od dostarczenia przesyłki.
2. O uszkodzonych produktach prosimy poinformować nas w dniu dostawy lub w ciągu 3 dni wysyłając wiadomość e-mail na adres biuro@omimeble.pl.
3. Prosimy pobrać i wypełnić formularz ZWROTU/REKLAMACJI i dołączyć dodatkowo zdjęcia.
4. Do odsyłanego w ramach reklamacji towaru prosimy dołączyć wypełniony i podpisany formularz oraz dowód zakupu, który jest podstawą zgłoszenia reklamacji.
5. Wadliwy towar powinien być odpowiednio zapakowany wraz z wszelkimi dodatkami otrzymanymi przez Klienta.
6. Reklamacje z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową rozpatrywane są w ciągu 14 dni.
7. Po sprawdzeniu paczki o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu reklamacji zostaną Państwo poinformowani listownie lub wiadomością e-mail.
8. Zwrot środków lub wymiana na nowe produkty nastąpi w najkrótszym możliwym czasie.
UWAGI:
Uszkodzone produkty nie podlegają zwrotowi.
Produkty wysyłane są na odpowiedzialność zwracającego.
Prawo zwrotu nie dotyczy produktów na zamówienie, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
.
Koszty przesyłki zwrotnej ponosi Klient, a przesyłki wysłane za pobraniem nie zostaną przyjęte.
§ 2
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Klient ma prawo do zwrotu towaru w nienaruszonym stanie w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.
2. Klient informuje nas pisemnie o chęci zwrotu w ciągu 14 dni od czasu dostarczenia przesyłki przy pomocy formularza kontaktowego na stronie sklepu lub wysyłając email pod adres: biuro@omimeble.pl.
3. Pobierz i wypełnij formularz ZWROTU (pobierz tutaj).
4. Klient przygotuje paczkę do wysyłki. Przedmioty muszą być bezpiecznie zapakowane, nie mogą nosić śladów użytkowania oraz muszą zawierać wszystkie dodane akcesoria.
5. Produkty należy odesłać wraz z wypełnionym i czytelnie podpisanym formularzem i dowodem zakupu.
Adres wysyłki:
OMI Butik Designu S.C.
ul. Dąbrowskiego 5/LU2C
30-532 Kraków
6. Jeśli paczka dotrze do nas uszkodzona nie uznajemy wtedy zwrotu, a towar odsyłamy.
7. Po sprawdzeniu przesyłki zwrotnej pod kątem ilości i jakości i pozytywnym rozpatrzeniu zwrotu, wystawimy dla Państwa Fakturę Korygującą.
8. Zwrot środków nastąpi w najkrótszym możliwym czasie przelewem na wskazane przez klienta konto.
9. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
UWAGI:
Uszkodzone produkty nie podlegają zwrotowi.
Produkty wysyłane są na odpowiedzialność zwracającego.
Prawo zwrotu nie dotyczy produktów na zamówienie, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Koszty przesyłki zwrotnej ponosi Klient, a przesyłki wysłane za pobraniem nie zostaną przyjęte.
§ 3
GWARANCJA PRODUCENTA:
- Produkty oferowane w naszym sklepie internetowym są objęte gwarancją producenta.
- Okres gwarancji na poszczególne produkty może się różnić i jest określony przez producenta.
- Gwarancja obejmuje jedynie wady fabryczne produktu, które powstały w wyniku błędów w procesie produkcji lub materiałów użytych do produkcji.
- Gwarancja producenta nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych przez użytkownika, w tym m.in. uszkodzeń mechanicznych, zalania, przegrzania, korzystania z produktu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem.
- W celu skorzystania z gwarancji producenta należy zachować dowód zakupu oraz zgłosić wadę produktu w ciągu okresu gwarancyjnego. Należy skontaktować się z naszym działem obsługi klienta w celu uzyskania dalszych instrukcji dotyczących reklamacji.
- W przypadku uznania reklamacji przez producenta, produkt zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy. Koszty wysyłki produktu na gwarancję ponosi klient.
- W przypadku odmowy uznania reklamacji przez producenta, klient zostanie poinformowany o przyczynach odmowy. W takiej sytuacji koszty wysyłki produktu na naprawę lub ekspertyzę ponosi klient.
- W przypadku pytań dotyczących gwarancji producenta, prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta.
§ 4
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki. 5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. 6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
§ 5
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta, pod warunkiem, że Umowa Sprzedaży, którą zawiera ze Sprzedawcą, nie ma charakteru zawodowego.
Prawa [konsumenta i/lub przedsiębiorcy dokonującego zakupów w celach związanych z prowadzoną działalnością jednak nie posiadających dla kupującego charakteru zawodowego] do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.
2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1. niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
2.2. odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, zgodnie z § 7 Regulaminu,
2.3. prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość, zgodnie z § 8 Regulaminu.
3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.5. Procedury reklamacyjne przysługują przedsiębiorcy dokonującemu zakupów w celach związanych z prowadzoną działalnością jednak nie posiadających dla kupującego charakteru zawodowego.
5. Procedury reklamacyjne przysługują przedsiębiorcy dokonującemu zakupów w celach związanych z prowadzoną działalnością jednak nie posiadających dla kupującego charakteru zawodowego.
§ 6
REKLAMACJE W ZAKRESIE DZIAŁANIA SERWISU INTERNETOWEGO
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie poniższych usług elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
1.2. prowadzenie Konta w Sklepie,
1.3. zbieranie Opinii,
1.4. wysłanie wiadomości za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
4. Klient ma prawo zgłoszenia wszelkich nieprawidłowości działania Sklepu Internatowego poprzez złożenie Reklamacji związanej ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu. Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@omimeble.pl
5. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
6. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
7. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.